Szia Titi68!
Egy 4 éves CRDI -s Hyundai-om van és nem akarok rossz minőségű gázolajat tankolni.
Itthon 1x tankoltam Lukoil kúton és az autó nem ment 110-nél többet.Szűrő csere és
adalék után gyógyult meg.Nem szeretném megismételni,azóta csak Shell-t tankolok bele azt szereti. RT petrol vagy Makpetrol a jobb és a pálya mentén hol vannak?
Mi rendszeresen új Mazdákkal járunk, de még sosem volt gond az -diesel -üzemanyaggal az útvonalon. Persze az EURODIESEL-t kell tankolni. Egyébként az EURODIESEL egész Európában szabvány! A különböző kutak is rendszerint ugyan azon finomítóból viszik csak raknak bele adalékot. Mert pl a Lukoil vagy OMW esetleg Shell, stb. honnan szállítana üzemanyagot Macedóniában vagy éppen Szerbiában? Ugye senki nem gondolja komolyan hogy pl. az OMW Bécs mellől szállít esetleg a Shell a holland vagy éppen a brit finomítókból?
Sziasztok! Gyors,rövid beszàmoló az utunkrol,hàtha jòl jön valakinek.
Hetfő este indultunk Szegedről Paraliara. Mi nem vettünk pàlyamatricàt,mert tudunk egy menekülő utat amit a vàmosok hasznàlnak és kb 100 méterre visz fel a pàlyàra ahatàrtól. Éjfél előtt értünk a hatàrra és itt volt a leghosszabb vàrakozàsi időnk, 20 perc alatt léptünk szerb földre. Egész szerb szakaszon semmi probléma, Belgradban a varoson keresztül mentünk, kb 6-7 helyen van szűkület az egész orszàgban, de éjszaka az is haladós volt. Macedoniàba a bejutàs kb 8 percet vett igénybe. Itt tankoltunk a lukoilnal és tartottunk kis pihenőt. Kàrtyàval fizettünk. Nagyon tetszett az a szakasz, amikor völgyben, hegyek között,szerpentinen mentünk-gyönyörű rész. Görög hatar, 1 perc: ààà madzsar, csàó-csàó! A hatàrokon azért voltunk érdekesek, mert Grand Seniccel jöttünk 6-an(3felnőtt-3gyerek) és hogy-hogy 6 személyit adunk.
Szerbiàban és Macedoniàban is euroval fizettünk a kapuknàl (a màr megbeszélt összegeket)es euroban is kaptunk vissza,görögben nem kellett fizetnünk. 10.30-ra értünk Paraliara 3 megàlló beiktatàsàval. Vàlsàg: itt azt sem tudjàk mi az. Tankolni lehet sorban àllàs nélkül,boltok tele àrúval,ahol lehet kpval és kàrtyàval is fizetni,emberek kedvesek, idő szép, víz fantasztikus! Mindenkinek jo útat és jó pihenést! Ha van kérdés vàlaszolok, ha tudok rà
#2321242015-07-10 10:07:30 Válasz a #232110. hozzászólásra
Nem bosszantani akartalak, tényleg nem tudom, hogy hogyan lehet megkülönböztetni a két kúton levő üzemanyag minőségét. Nem tudom, hogy melyik finomítóból hozzák, azon belül pontosan milyet. Itthon pld. keleten talán minden kúthoz Tiszaújvárosból viszik a naftát, mindegy, hogy MOL vagy OMV, vagy kisebb kút, úgy emlékszem, hogy a Shellhez is. Az egy másik téma, hogy melyiket mivel adalékolják, és milyen a tartályrendszer állapota.
Az biztos, hogy teljesítmény csökkenést én nem vettem észre a macedón gázolajtól. Régebben tankoltam Makpetrol és Makoil kúton is, mostanában csak a két RT Petrol kúton. Közvetlenül a pálya mellett mindhárom társaságnak van kútja. RT Petrol a görög határ előtt 15 km-rel, Makpetrol több helyen, Makoil pedig Veles környékén.
Nekem egy VW pdtdi 2000 motoros Mitsubishim van, nem tudom, hogy a tied ehhez képest mennyire kényes az üzemanyagra.
Kinek a pap, kinek a papne... en vasarnap delutan indultam Debrecenbol, toltam neki ahogy tudtam, es kb. 4,5 ora volt Roszkeig. Voltunk max. oten az uton, de rengeteg a lampa B.csaba es Vasarhely kozott... es rengeteg kombajn is pont akkor tartott haza a melobol. Hazafele a Szeged-Szentes-Szolnok utvonalat neztem ki.
Egyebkent Gorogorszagban van uzemanyag, semmi para.
Régi 5-ös körforgalmàból egyenesen tovàbb az àthuzott Röszke tàbla felé,ez a régi hatarhoz megy.omv kút mögött el,zsàkutca tàbla ne zavarjon,menekülttàbor mellett egyenesen,majd pàr 100méter utan a régi hatar epülete előtt jobbra és követni az utat,majd szemből betontuskok, ott àt a felemelt sorompón és a behajtani tiloson (nyugi ) ott szintén jobbra tartani és màr àt is tudtok menni a pàlyàn. Itt fordulnak vissza a buszok a hatar előtt, itt ki van bontva a sàvelvàlasztó. Sajnos ettől jobban nem tudtam leírni, a környéken sokan hasznàljàk ezt.
Én odafele mentem a Debrecenből a Szolnok-Szentes-Szeged útvonalon és visszafelé a 47-esen....
Hát mit mondjak... A 47-es még a korlátozásokkal is gyorsabb, arról nem is beszélve, hogy eszméletlen rossz volt az út odafele... Én a helyedben visszafele is a 47-est választanám
Mi vasárnap indulunk, próbáltam összehasonlítani Debrecenből az útvariációkat a szerb pálya Szendrői (Smederevo) szakaszáig. Arra jutottam, hogy Debrecen - Battonya - Temesvár - Szendrő - autópálya szakasz 425 km 6,5 óra. Erre 100 km-rel rövidebb mint bármerre másfelé. Időben nem sokkal kevesebb a tiszta útidő, de talán erre nem kell várni a két határon semmit, míg Röszkén, vagy Ásotthalomon előfordulhat várakozás. Tényleg, mi a helyzet Röszkén? Idén elmaradnak a törökök? Mi véleményetek?
Igen, ott keresztül kell menni. Azt a "rést" a helyközi buszoknak alakították ki. Amikor több órás sorbaállás van ezt akkor is lehet használni, csak a törökök néznek csúnyán
Másik: a 47-est rendszeresen használom. Éjszaka simán használható, de már nappal is bőven jobb a helyzet mint pár hónapja. Minden másik irányba borzasztó az út, és semmit nem nyer vele az ember, ha arra kerül.
Köszi! Akkor kb vágom! Anno sokat jártunk ki tankolni, meg a duty free shopba:) A 47-esről nekem is ez a véleményem... Sógor ma ment Korfura 1 óra 10 perc alatt ért Szegedre, fél kilenckor indult reggel Békéscsabáról...
Sziasztok!
Mi július 31-én, pénteken indulunk Sartira Debrecenből. Több útvonalat is nézegettem, hogy melyik lenne a legjobb időben és távolságban:
1. 4-esen Szolnokig, onnan Kecskemét és az 5-ösön Szeged, majd Röszke, illetve forgalom függvényében Tompa
2. 47-esen végig, majd szintén Röszke, illetve Tompa
3. M3-M5- Röszke vagy Tompa
4. Románián keresztül
Mivel a röszkei átkeléshez vagy megyei vagy autópálya matrica kell, így azon gondolkozunk, hogy az M3-M5 útvonalon megyünk, így ki tudnánk kerülni a 47-esen lévő felújításokat. A lehetséges verziók közül távolságban ez a leghosszabb, de időben a legrövidebb, persze csak akkor, ha nincs bedugulva az átkelő kilépő irányban.