Ugyanezt mondják az ukrán benzinre/gázolajra is. Nekem nagyon sok ismerősöm jár mindenféle autókkal ukránba, de baja és panasza senkinek se volt. Ha egy kicsit belegondolunk, nagyon pici különbség lehet benzin és benzin között, de hogy ezt vezetés közben érzékelhető lenne, azt én sem hiszem. Mégis milyen különbség lenne? Hatótávolságban? Talán, de ez jobban függ hátszéltől vagy időjárástól, mintsem benzintől.
Nekem egy Citroen C4-em van, ami elég modern, de elég bonyolult is ahhoz, hogy fikázhassuk a motorját. Mégse volt se lengyeleknél, se a szlovákoknál, se a románoknál se az ukránoknál semmi különbség. A hatótávolság 65 liter benzinnel mindig 1100 km. Télen veszem észre, hogy alig több mint 900 km.
Ha valakinek valami elromlik, akkor az bárhol elromlik.
Ugyanezzel az erővel mondhatnánk, hogy a német autópálya jó minőségű, tehát nem kopik annyit a gumi, mint a magyar autópályán. És mivel lehetne mérni? Hogyan? Ugyanmár...
Ismert, vagy az adott országban nagy számban előforduló benzinkúton kell tankolni.
Személy szerint először megyek autóval Görögországba (busszal már voltam). Igen, valóban zöldfülű vagyok. Az útvonalat diktálja majd a GPS, vagy az útszéli tábla. A határokon nem félek, mert semmi sem lehet különb egy ukrán határtól. Ha az autópályadíj x összeg, akkor x összeget fizetek. Olyan nincs, hogy euro-t ne fogadnák el. Legfeljebb többe kerül (a helyi meki is szarér váltja az euro-t). A szerbeknél sok az ismert benzinkút, nem gond. Makedónia tankolás nélkül átszelhető, nem gond. Görögbe az EKO vagy a Shell biztos benzinforrás, nem gond. Hogy drága a benzin görögbe? Hát sajna ez van (Zakynthos-on az 1 literes ásványvíz 2 euro!!!). Megállít a rendőr? Majd alkudozok. Az autóban minden kacat benne lesz, amit a rendőr kérhet. Sietni nem fogok, nem szeretek.
Én valahogy így gondolom. Lehet egyszerűen, de működni fog, mert gyáva népnek nincs hazája, ahogy a mondás tartja. Amúgy meg a kaland az legyen kaland.
Gégé,milyen autód van,szerintem egy pdtdi motoros konszernautó lehet,azok nagyon érzékenyek,de ahhoz nagyon sokat kell tankolni rossz minőséget,hogy tönkremenjen a rendszer.A görög taxik merci e 220 cdi-k,na azoknál érzékenyebb nem létezik,mégis mennek..ugyhogy nem hiszem,hogy pont a görög nafta nem lenne jó...
#1330102010-05-04 23:56:14 Válasz a #133004. hsz-ra
Jelen esetben gázolajról van szó, aminél a kén tartalom játszhat szerepet CR motor esetében. Ez a rendszer a felépítése miatt nem tűri a ként, de persze ez sem egyetlen tankolás alatt jön ki. (meg nem is kettő)
#1330122010-05-04 23:59:31 Válasz a #133005. hsz-ra
Mint már elhangzott többször is, erősen túl van parázva ez a tankolás dolog, nincs semmiféle probléma egyik ország üzemanyagával sem, meg többségében a rendőrök sem állítgatnak meg ok nélkül.
#1330162010-05-05 06:32:40 Válasz a #133012. hsz-ra
Az üzemanyagok között van jelentős különbség, főként a gázolajnál. Azon országokban ahol általánosan nincs megfelelő minőségű gázolaj, ott különböző kutakból más-más gázolajat lehet tankolni. Ilyen pl. Ukrajna, Szerbia. A mostani diesel gépkocsikba kizárólagosan euro diesel üzemanyagot szabad tankolni, amely persze nem azt jelenti, hogy ha egy-két tanknyi rossz gázolaj rögtön tönkre tenné a gépet. Alapvető különbség a gázolajok között a kéntartalomban van. Jelenleg az eurodiesel gyakorlatilag kén mentesnek tekinthető, míg a normál gázolaj jelentős mennyiségű ként tartalmaz, aminek egyébként van hasznos tulajdonsága is (kenés), ezért a kénmentes gázolajokat adalékolják. Ez hasonló mint az ólommentes benzinnél az ólom (ott is kenés az ólom fő célja). Persze a gázolajban nem a kenés miatt hagyják benne a ként, hanem az olcsóbb előállítási technológia miatt.
Tehát egy szó mint száz mindig a jobb minőséget érdemes tankolni, illetve bizonytalan forrásból nem szabad vásárólni!
Egyébként igaza van annak a fórum társnak aki azt mondja, hogy mindennek meg van a díja, tehát kár rajta görcsölni, hiszen azok rendszerint tőlünk függetlenek. Ki lehet kerülni az autópályákat (már többször próbáltuk), lehet olcsóbban tankolni (de nem az autópályákon), lehet lassabban menni vagy gyorsabban (döntse el mindenki, hogy kockáztat-e), lehet biztosítás nélkül utazni vagy azzal (aki akar kockáztasson). Mindezek figyelembe vételével kell kalkulálni a költségeket, de ezeket csak érdemben az utazás előtt 1-2 héttel lehet valóságosan terveznu!
#1330222010-05-05 07:42:36 Válasz a #133008. hsz-ra
Ez nem urbánus legenda,hanem autószerelői tapasztalat,egy dizel szervizzel vagyok szerődésben,nap mint nap látom,hogy a munka 80%-a ilyen autó.Nem azt mondom,hogy más tipus nem érzékeny erre,de ekkora dbszámban csak ilyen autók vannak.Az olasz és japán tipusoknál ez a baj elenyésző,másrészt a common railt ők találták ki.
#1330262010-05-05 08:18:08 Válasz a #133022. hsz-ra
Bizonyára Te tudod jobban, én nem vagyok velük kapcsolatban, én csak maga vagyok az autószerelő/műhely, aki többségében a VW ezen típusait javítja. Elenyésző a PD gond a darabszámhoz viszonyítva. A CR-t valóban az olaszok találták ki, de működőképessé sosem tudták tenni, ahhoz kellettek a németek. Japánnal meg azért kevés a gond, mert kevés van belőle. Azért D4D tulajtól ne kérdezd meg a véleményét, de legalábbis előtte a menekülő útról gondoskodj!
De részemről ennyi, mert megint megszólnak a téma miatt.
#1330482010-05-05 10:30:48 Válasz a #133016. hsz-ra
Egy picit hozzászolnék, a renault forumban most irta egy srác, hogy volt alkalma görögben tankolni gázolajat, mindjárt 138 ezerböl még haveri alapon meguszta a javitást több száz ezer helyett, az erösen kénes gázolaj tönkre vágta a teljes rendszert, dci motorrol van szo. Tápszivattyu, befecskendezö szelepek csere, tank és csörendszer tisztitás ultrahanggal stb stb.