Köszi a válaszokat!
A szerb útfelújításokat mutató weblapot már kb. egy hónapja nézegetem, mióta felvetődött a most is szóba került felhajtó lezárás. Én is ezt az útvonalat néztem ki, amit a belinkelt térkép mutat, de egy kicsit vadnak tűnt az útvonal, főleg éjszaka... Kalandos lesz, ha erre kell menni! Beütöttem a "normál" útvonalat és a kerülőt is a Google Maps útvonaltervezőjébe. Az összehasonlíthatóság miatt Batajnica és Vrcin azonos pontja volt a kiindulási illetve érkezési pont mindkét esetben.
Az eredmény: az eredeti útvonalon 39 km / 31 perc, a kerülőn 64 km / 63 perc. Ha jól számolok, és lehet hinni a programnak, akkor 25 km / 32 perc az eltérés.
Innentől kezdve lehet vacillálni, hogy a biztos félóra plusz a jobb, vagy a bizonytalan X perc. Ha nem lesz a következő héten nagy változás, akkor odafelé mindenképp a városon keresztül megyek, visszafelé meg a forgalom függvényében meglátom.
Megközelítette már valaki Skopjet Belgrádból, hogy nem az autópályán ment? Egyáltalán mennyire járhatóak az utak szerbiában, ha nem az autópályán közlekedsz? Esetleg, ha tudnátok valami útvonalat javasolni az érintett autópályaszakasz elkerülésére nagyon jó lenne. Akikkel mennénk picit kalandvágyók!
Köszi, ha tudtok segíteni
Köszi a válaszokat!
A szerb útfelújításokat mutató weblapot már kb. egy hónapja nézegetem, mióta felvetődött a most is szóba került felhajtó lezárás. Én is ezt az útvonalat néztem ki, amit a belinkelt térkép mutat, de egy kicsit vadnak tűnt az útvonal, főleg éjszaka... Kalandos lesz, ha erre kell menni! Beütöttem a "normál" útvonalat és a kerülőt is a Google Maps útvonaltervezőjébe. Az összehasonlíthatóság miatt Batajnica és Vrcin azonos pontja volt a kiindulási illetve érkezési pont mindkét esetben.
Az eredmény: az eredeti útvonalon 39 km / 31 perc, a kerülőn 64 km / 63 perc. Ha jól számolok, és lehet hinni a programnak, akkor 25 km / 32 perc az eltérés.
Innentől kezdve lehet vacillálni, hogy a biztos félóra plusz a jobb, vagy a bizonytalan X perc. Ha nem lesz a következő héten nagy változás, akkor odafelé mindenképp a városon keresztül megyek, visszafelé meg a forgalom függvényében meglátom.
Mi tegnap jöttünk haza Olympic Beach-ről. Elterelés nem volt az útfelújítás miatt. Odafelé éjszaka mentünk, akkor várakozás nélkül jutottunk át Belgrádon, vissza pedig napközben kis várakozással, de nem volt vészes. Szerintem nem éri meg kerülni. Amúgy mi "elkerülős" papírt nem kaptunk. Szerintem nincs is értelme
Sziasztok!
Mostanában egyre többször olvasok a Belgrád környéki torlódás(ok)ról. Mivel lassan mi is útrakelünk, egyre jobban izgat a téma. Terv szerint kedden (aug. 9.) hajnal 3 körül fogunk kifelé menet átmenni Belgrádon, illetve következő héten csütörtök (aug. 19.) este 9 körül visszafelé.
Kérdéseim:
1. Hol lehet beszerezni az elkerülő út térképét? Ha le lehet tölteni valahonnan megnézném, ne ott kelljen rögtönözni, GPS-t átállítani stb.
2. Az elkerülőút megoldás az Aki által múlt héten említett Belgrád környéki völgyhíd felújítás miatti torlódásra is?
3. Kifelé is javasoljátok az elkerülőt a hajnali időpont ellenére?
4. Jól értem, hogy visszafelé már Tompánál is órákat kellett várni? Akkor esetleg el kellene gondolkodni a Horvátországon keresztüli hazatérésen?
5. Tavaly is kb. a fenti időpontban utaztunk, de akkor max. 1-1.5 órát vártunk hazafelé Röszkénél, és a kapuknál sem volt komoly torlódás. Ez most egy szokásos július végi tumultus, vagy készüljünk mi is hasonlóra 3 hét múlva?
Köszi, ha válaszoltok!
Szia! Az első kérdéseidre másnak már válaszoltam. Visszafelé az itthoni infók miatt (Röszkei több órás várakozás) és a rengeteg török miatt Tiszasziget felé mentünk. Sok falun vitt át a gps és elég aktívak voltak a rendőrök is (minden faluban állt 1-2) de folyamatosan tudtunk haladni, és a határon kb. 5 autó volt előttünk. A határőrök kicsit érdeklődőbbek (de korrektebbek is) mint Röszkén. Benéztek a csomagtartóba, meg megnézték az autó forgalmiját és alvázszámát, de így is 15 perc alatt Mo-on voltunk. Arra kell figyelni, hogy csak 18 óráig van nyitva!
Jó utat Nektek
Friss tapasztalatok az Olympic Beach - Budapest útvonalról.
Kifelé késő délután indultunk, az M5 felújítása miatt kapásból másfél órás araszolással kezdtünk, amit Röszkén laza 2 órás kilépő oldali várakozással fejeltünk meg.
A szerb szakaszon lehetett haladni, bár rengeteg az útfelújítás.
Belgrádot elkerülő nélkül simán vettük.
Viszont: aki kisbusszal megy, az számítson rá, hogy lehet, hogy más kategóriában mérik a díjat, mint a személyautósokét.
Hol így, hol úgy számolták, és azért van különbség a két kategória ára között :O
Mindenhol bepróbálkoztunk a személyautós díjat odaadni, valahol elfogadták, van ahol még kértek rá eurót. De mindenhol adtak ticketet. Szerintem maguk sem tudják, hogy mi van... (Sajnos nem készültem fel szerbül ennek megvitatására, úgyhogy inkább kifizettük, miután 2. kérdésünkre is csak azt hajtogatták, hogy más kategória... ) Amivel mi mentünk, egy VW Transporter T4 volt, a hagyományos, se hosszított, se magasított verzió. Kifelé menet éjszaka busz voltunk, hazafelé nappal meg sima személyautó... Ez amúgy Macedóniára is jellemző volt.
A szerb-macedón határon volt kis várakozás, de nem volt vészes.
A görög határőr meg csak annyit kérdezett, miután odavittem neki az útleveleket, hogy 6 fő? Mondtam,hogy igen, és intett, hogy GO
Görögországban valami újabb tüntetés miatt egy az autópálya kapuknál nem kellett fizetnünk.
Visszafelé a macedón-szerb határig sima utunk volt, ott viszont 2,5 óra várakozás. Rengeteg a török vendégmunkás, nagyon megnehezítik az utat. Belgrádig simán jöttünk utána, ott egy kis szötymörgés az útfelújítás miatt, aztán utána (miután itthonról szörnyű híreket kaptunk Röszkéről) Tiszasziget felé mentünk. Novi Sad előtt vitt le minket a gps az E75-ről, sok falun haladtunk át, ahol 40-es táblák és rendőrök miatt nem hasítottunk, de azért legalább haladtunk. Tiszaszigeten kb 5 autó állt előttünk és 15 perc alatt átértünk Mo-ra. A határőrök benéztek az autóba, ellenőrizték a kocsi papírjait (szerintem azért, mert busz) és már mehettünk is. Nagyon korrektek voltak.
Az M5 visszafelé is be volt állva, úgyhogy ez még hiányzott 1000 km után
Összességében azonban szuper volt, akinek van kérdése, szívesen válaszolok
Egy dolgot szűrtem le az egészből: valahogy majdcsak lesz! Mindenkinek más a tapasztalata, talán az jön le belőle, hogy valószínűleg akkor osztogatják a papírt az elkerülőről, ha dugó van Belgrádban. Ha kapok papírt, akkor majd kerülök. Ez M5-ös dugó is érdekes lehet, most először Budapesten keresztül megyünk, de remélem, hogy este 10 után már az sem lesz vészes.
VW T4: érdekes amit írsz! Eddig a III. kategóriába volt sorolva, de elvileg július közepe óta már az I-be kellene, hogy legyen. Ezt találtam, bár jobban megnézve van egy kis ellentmondás a 1B, 2B és 3-as ketagóriáknál. Vagy én nem értem, hogy mit látok???
Egy dolgot szűrtem le az egészből: valahogy majdcsak lesz! Mindenkinek más a tapasztalata, talán az jön le belőle, hogy valószínűleg akkor osztogatják a papírt az elkerülőről, ha dugó van Belgrádban. Ha kapok papírt, akkor majd kerülök. Ez M5-ös dugó is érdekes lehet, most először Budapesten keresztül megyünk, de remélem, hogy este 10 után már az sem lesz vészes.
VW T4: érdekes amit írsz! Eddig a III. kategóriába volt sorolva, de elvileg július közepe óta már az I-be kellene, hogy legyen. Ezt találtam, bár jobban megnézve van egy kis ellentmondás a 1B, 2B és 3-as ketagóriáknál. Vagy én nem értem, hogy mit látok???
Szia titi68!
Szerintem ők se értik
Gondolhatod, hogy mi is meglepődtünk az 1. kapunál, amikor 3,50 helyett 5,50-et kért... de nem nagyon tudtam neki megmagyarázni, hogy miért gondolom azt, hogy mégsem úgy van, ahogy ő mondja
(Pedig mielőtt elindultunk, keresztül-kasul mértem az autót, különös tekintettel az első tengely közepén mért magasságra... az egész autó nem magasabb 185 centinél... pláne nem 6 személlyel, fullra pakolva ) Legközelebb mérőszalaggal utazom
Viccet félretéve így fizettünk:
ODAFELÉ éjjel
Szerbia:
I. kapu: 5,5 (busz)
II. kapu: 2,5 (személyautó)
III. kapu: 11,50 (busz)
IV. kapu 3 (busz)
Macedónia:
I. kapu: 2 (busz)
II, kapu: 3 (busz)
III. kapu: 2 (busz)
VISSZAFELÉ: nappal
Macedónia:
I. kapu: 1 (személyautó)
II, kapu:3 (busz)
III. kapu: 1 (személyautó)
Szerbia:
I. kapu: 3 (busz)
II. kapu: 7,5 (személyautó)
III. kapu: 2,5 (személyautó)
IV. kapu: elmaradt, mert elmentünk Tiszasziget felé
Szóval, ha valaki ezt érti?!
Amúgy éjszaka szerintem nem lesz gondod, mi hajnali negyed 2kor értünk Belgrádba és simán átjutottunk rajta. Talán éjjel az M5 se lesz vészes.
Nemrég jöttünk meg görögországi nyaralásunkból,és megmaradt 1600 macedón dínár. Úgy tudtuk,hogy Budapesten beváltják,de nem jártunk sikerrel,így hát elszeretnék adni, 6500 Ft-ért.Ha valakit érdekel,akkor írjon.Köszönöm.
Sziasztok!
Görög nyaralásaink során először tervezünk autót bérelni, augusztusban Pargára megyünk.
Rengeteg oldalt bújtam már az autóbérléssel kapcsolatban, de a Ti véleményeteket is ki szeretném kérni.
Leírnátok röviden, mik szükségesek az autóbérléshez Görögországban?
Nemzetközi jogsi úgy tudom, hogy nem kell.
Az igaz, hogy dombornyomott bankkártyát kérhetnek a kölcsönzősök?
Kb. mennyi a teljes kármentességi biztosítás összege egy napra a bérelt autóra? Ez ugye azt jelenti, hogy ha esetleg az autó megsérül, akkor nem kell fizetni semmit?
Bocsi a h.lye kérdésekért, de nekem nincs jogsim, barátosném fogja vezetni a verdát.
Előre is köszi a választ.
Amúgy nekem is nagyon tetszik ez a Hellászos rendszámtábla !!!